biopremiärer

Ikväll är det biopremiär för harry potter och halvblodsprinsen. Och Nu ska jag föra en diskussion som vi nyss pratade om.
-Varför få kändisar gå och se förhandsvisningar på nya filmer som kommer?! Varför ska inte dom också vänta tills det är premiär för "vanligt folk". Jag fick höra att det kanske skulle göra reklam för filmen men på vilket sätt då? Jag bry mig väl inte om vad kändisar tycker om filmen om det är så dom ska göra reklam för filmen eller bara visa sig där för att visa att kändisar också går på filmen?? Men ändå så är detta en orättvis faktor i samhället som jag tycker ska upphöra. Vad har dom gjortför något som ger dom tillfällen att få allting före oss andra? Bara för att dom undehåller oss eller för att dom ger någonting till samhället. Men gör inte läkare någonting mer otroligt då? Varför får inte dom komma på biopremiärer och belönas för sitt hårda arbete? Detta är kanske inte det största bekymret i världen - Vem som får se en film först - Visst kändisar kan vara lika stora beundrare av saker och ting som oss andra men ändå så är det bara dom som får mäjligheten. Om inte vi En på miljonen typ vinner en tävling och får gå på premiären, men som sagt hur stor är den chansen? Eller att man är kompis med nån kändis eller dess barn och får följa med... Ja kul för dom! Men jag tycker att vi andra som också kämpar oss fram genom livet och inte har fått just sångtalanger eller skådespelartalanger borde få en chans att göra lite exklisiva grejer vi med. Vi borde belönas då och då för att vi tar oss fram med våra arbeten (även om jag fortfarande går i skolan, men även det är jobbigt!!) Jag säger inte att skådespeleri och artisteri inte är rktiga arbeten, för det tycker jag och jag vet hur hårt man får jobba när man är på topp, men som sagt har inte läkare det kanske minst lika jobigt?
Så sammanfattningsvis - vad ska man säga?-  Varför får känisar fler möjligheter än kanske "vanligt folk"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0