Gymnastik - min sport

Alltså det är helt sjukt hur uppslukad jag kan bli av youtube!
jag har suttit här i nästan en timme nu och bara tittat på gymnastik filmer.
Jag har hittat de grymma Bromma gymnasterna, som jag verkligen måste ge kredd till. Dom är super duktiga och jag inspireras verkligen till att kämpa med gympan och att försöka utvecklas. Inte för att jag nån gång kommer bli lika duktig som dem grymmaste i Sverige (vilka de nu är ?) men jag vill bli bättre än vad jag är nu.

Jag har ju nyårslöfte - samma som förra året- att vara mindre rädd och börja prova saker!
Jag höll det iaf direkt efter juluppehållet, då jag på första träningen gjorde rondat flickis på tumbling :D

Det enda som håller mig tillbaka när träningen börjar igen är min armbåge, som jag skadade den sista tävlingen på första varvet- första grenen! Den känns fortfarande inte bra och jag undrar hur länge det kommer ta innan jag kan träna ordentligt på den igen?!
Den har höl mig tillbaka de sista träningarna så jag endast kunde köra airtrack, typ flickis bara! och massa saker på en hand eller utan händer. Men det är inte så kul!
Och så lunde jag förstås köra lite trampett också men jag har ju ont i knäna också så det gick inte så bra :(

Nu under sommaren ska jag vila upp mig, förutom att jag ska träna knäna, så de  blir starkar :)


Slutligtvis. Vad kan jag säga..

JAG ÄLSKAR GYMNASTIK!
det är den bästa och roligast sporten som finns att utföra och titta på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0