Rytmisk gymnastik

Hej!
Egentligen skulle jag gjort det här inlägget för en timme sen men när jag gick in på blogg.se fastnade jag i alla andra bloggar. Så kan det gå ibland, men jag älskar att läsa bloggar så det gör inget ;)

Vad jag skulle skriva iaf var om rytmisk gymnastik. Jag satt och kollade igenom alla filmer jag lagt upp på youtube på mig och min trupp och så kom jag så vanligt in på sidospår. Denna gång till rytmisk gymnastik.
Alltså det är nog den mest otroliga sporten som finns. All teknik, vighet och kontroll på redskapen de använder sig av, jag förstår inte hur dom kan ha sån kontroll på allting dom gör, samtidigt?
Jag vågar nog också säga att dom har bättre kontroll på en boll än vad fotbollsspelare har..även om den är lite mindre och annorlunda. Men när dom kastar upp allting så högt i luften, så gör dom någon piruett eller kullerbytta samtidigt och kommer på precis rätt plats för att fånga det. Detta måste nog kräva mycket övning!
Jag önskar att jag gick i rytmisk gymnastik. Jag tycker det är så vackert. Inte bara sporten, utan musiken dom har och deras dräkter, hela konceptet egentligen.

Vet inte om någon håller med mig? Men detta är en sport jag tycker borde uppmärksammas mera!

här får ni ett smakprov av det som finns på youtube




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0