Dagens berättelse

Idag blev jag jätte stressad som jag ofta är när jag är på stan och ska med tåget. Sj hade gett information på internet att det gick 22 över varje timme. Klockan är 13 över och jag går det fortaste jag kan genom hela stan och ser ut som ett fån. När jag kommer fram två minuter innan avgång och kollar vart jag ska gå står det att tåget inte går förns 53! What?!

Jaha, och där står jag i mina varma jeans och svettas och veta inte vad jag ska göra. Med ett upprört humör går jag in och köper en glass. Dock tror jag att glassen kommer ha smält tills jag ska betala för ingen verkar ha bråttom idag. Egentligen inte jag heller, men jag vill ha min glass. När jag väl kommer ut sätter jag mig på en bänk i skuggan, stoppar musik i öronen och njuter av glassen, det härliga vädret och utsikten. Det glada humöret kommer fram igen.

Tänk vad humöret är skiftande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0