Veckans som gått

Måndag:
Jag vaknade tidigt på morgonen och kunde sean inte somna om så jag kollade på tv med Kyros och somnade till slut. Fick sova i tre minuter då telefonen ringde och sen kunde jag inte somna om så det blev tv ett litet tag till innan det blev dags att göra sig i ordning till skolan.
Hade svenska nationella muntligt inför klassen vilket gick super och det var skönt att få det gjort. Efter skolan blev det en runda på stan med julklappsinhandling och sedan satt jag på körskolan och pluggade och hade sedan teorilektion.

Tisdag:
Vaknade tidigt denna morgon också (fast jag hade sovmorgon...) av ett sms där det stod att jag hade fått en lillasyster! :D Blev jätteglad för det men somnade om direkt. Dock väcktes jag igen av sms från tandläkaren... och då var det fem minuter kvar tills jag skulle gå upp. Jag kunde sovit dem fem minutrarna...
Dagen bestod av en lektion och resten spenderades med klassen då vi klädde in våra skåp och gjorde det julfint. Reslutatet blev skitsnyggt! ;D På kvällen blev det pluggande till prov.

Onsdag:
Hade egentligen sovmorgon idag med men jag hade tandläkarbesök klockan 10 och jag skulle åka buss dit så det blev att gå upp en timme tidigare. Allting gick bra där, förutom att tänderna ömmade som de alltid gör direkt efter, och sedan åkte jag till skolan och hade samhällsprov i ekonomisk politik. Ingen aning om hur det gick, får väl se, får väl se. Sedan åkte jag hem och tog det lungt och sov bort hela eftermiddagen framför Harry Potter och De vises sten. Jag som ville se den sov igenom nästan hela filmen :( Men som tur var blev jag väckt av bästis som frågade när jag skulle komma till henne. Ville nämligen inte sova hemma själv en natt till så jag sov hos henne istället :) ♥

Torsdag:
Idag skulle jag vart ledig! men jag fick gå halv 7 för att jag hade Risk ettan som man av någon dum anledning måste göra för att få ta körkort nu för tiden. Så jag spenderade förmiddagen med att lära mig om risker i trafiken, plus att vi fick fika- det gillas!
Efteråt åkte jag hem och väntade på att resten av familjen skulle komma hem med lillsyrran för första gången. Det känns lite annorlunda att säga att man är storasyster, men det känns bra! På något sätt fick man en större ansvarskänsla.

Fredag:
Idag blev det lite mer sovmorgon än de föregående fredagarna. Jobbade med projektarbetet hela förmiddagen, betalade för balen :D och hade en kort lektion då vi i stället fick gå och kolla på julkalandern som spelades upp i skolan. Jag älskar att det händer så mycket saker på skolan, särskilt runt jul. Julkalender, juldans (som man bara deltog i i ettan, men ändå) och på sommaren är det utklädnadsshowen.

Efter skolan fixade vi det sista till speeddatingen som går av stapeln imorgon. Känns lite nervöst men vi får se hur det kommer att gå.

Nu ska jag försöka slå in lite julklapper och snart är det mat. Sedan blir det idol.


Trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0