Spöken

Hejhej!

Sitter just nu och gör klart ett skolarbete med kissekatten sovandes bredvid mig. Han verkar helt slut även fast han sovit halva dagen.

Han skrämde faktiskt upp mig förut. Så fort jag kom nära honom sprang han iväg, och så satt han och kollade oroligt omkring sig överallt. Så fort han tog ett steg stannade han och tittade bakom sig. Men sen vågade han sig nära mig igen och blev t.o.m lite kelig, men han tittade hela tiden mot hallen som att det stod någon där, vilket det inte gjorde. Man kunde ju nästan tro att han såg ett spöke. Så jag började själv titta dit hela tiden och blev lite orolig ett tag.

Men nu har vi båda två tagit oss i kragen och kommit fram till att det inte finns något spöke. Vad det nu var han såg eller oroade sig över får vi aldrig veta. Han var precis likadan när vi var i ett hus på Gotland för 2 ½ år sedan. Vissa delar i huset kunde han inte gå i och skulle hen igenom hallen sprang han eller nästan kröp längs väggen..

Men nu är han säker med mig och snarkar lite lätt ibalnd:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0