jagpratarfort!

Jag kom att tänka på en sak. Jag sitter och kollar på det kungliga bröllopet just nu och en av programledarna är Mark Levengood.

Här har vi tanken: Alla klagar jämt på att jag alltid pratar för fort och mumlar ganska mycket. Vad gör då inte Mark?! Han pratar som en liten speedad ipren kanin. Dessutom stammar han ibland i början av meningar och mumlar PLUS att han har en finsk dialekt som gör det ännu svårare att höra vad han säger.

Är det ingen som talat om detta för honom? Han är ju kändis och en talesperson som ses i teverutan om vart annat. Nog borde väl han då bli tillsagd att prata långsamt.

Nää, nu har jag faktiskt gått en retorik kurs, och jag kan tala om att jag klarade mig GALANT! Jag kanske pratar lite långsammare vid vissa tillfällen om jag tänker efter. Men jag är som jag är och jag tycker om att prata fort för i detta samhälle får man inte den tid man vill ha för att föra fram sin talan och då måste man föra fram det på den tid man får och detta gör man då fort! Jag tänker praktiskt och pratar fort för att få med allting.

Så låt mig prata fort. Jag tycker faktiskt att det bara är smart!  (Sen kan man ju diskutera mitt mumlande...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0