Framtiden

När jag var liten villa jag bli prinsessa. Lite problem där då jag måste gifta sig med en prins men det visste jag ju inte då.
Sen ville jag bli bagare, jag trodde att man kunde äta hur mycket bakverk som helst då.
Frisör var något jag drömde om att bli när jag blev lite äldre. Det var jättekul att göra olika frisyrer och låtsas att klippa hår.
När jag var äldre än så ville jag bli stuntkvinna. Tänk att få göra massa häftiga stunttrick och alltid ha roligt på jobbet.
För ett tag sen blev jag väldigt intresserad av lag och rätt och rättvisa i samhäller. Jag ville bli jurist och det är kanske det jag fortfarande vill, men jag är inte säker.
För någon dag sedan kom jag nämligen på att jag är väldigt intresserad av konst och arkitektur. Gammalt som nytt. Det är coolt att veta varför allting har byggts och hur de olika stilarna varit genom århundradena. Jag gillar nog byggnader mest, tavlor är inte lika kul.
Så nu ska jag försöka hitta någon utbildning inom arkitekturvetenskap och kolla om jag hittar någonting på sacomässan i Stockholm.

Skolan närmar sig sitt slut. Det är inte lång tid kvar nu och tiden går fort. Jag måste förbereda en plan för mitt liv. Jag har alltid varit rädd för framtiden, men man får väl ta den som den kommer och passa på att njuta under vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0