I Skövde

Hej!

Nu var det några dagar sedan jag skrev här i bloggen och det är pågrund av att det har varit så mycket med flytten.

I lördags packade jag och mamma bilen full med möbler, saker och kläder och åkte ner til lägenheten i Skövde. Väl framme lastade vi in allting i lägenheten och bärjade med att sätta ihop skrivbordet, soffbordet och tv-bordet innan vi åkte iväg och storhandlade mat. Och när vi kom hem igen fortsatte vi att ordna med lite saker och lagade sedan en sen middag.

På söndagen åkte vi och handlade lite med nödvändigheter och tog en lunch i något köpcetrum. Sedan på eftermiddagen åkte mamma hem och jag blev kvar själv här. Det kändes väldigt ensamt och det gör det fortfarande, men lite bättre känns det nu i alla fall.

Igår började skolan. Det var bara en introduktion och informarande om programmet och alla kurser som vi kommer läsa. Sedan fick vi gå på en rundvandring i stan och se vart allting ligger och så blev det även en kort rundvandring på skolan. Det var mycket information att ta in på en dag, men överlag så kändes allt bra.
På kvällen var det fest. Första gången jag festat på en måndag. Tur att jag bara hade en introduktionslektion idag.

Japp, idag var det bara en timmes lektion och det var en introduktion, fast även lite lektion. Men nu är jag ledig resten av dagen. Ska göra en uppgift jag har fått bara och senare på ftermiddagen kanske det blir skattjakt på skolan.

Nu ska jag ta det lungt och kolla på en film eller serie innan jag börjar laga mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0