Stockholm med mamma

I fredags åkte jag och mamma till Stockholm. Vi började inne på NK för att kolla på lite Harry Potter saker. Dem hade Potters, Nevilles och Malfoys skoluniformer från Fenixorden, en av Ginnys vanliga klädnader och en av Nevilles vanliga klädnader. Så fann även boken som elevena får i magi mot svartkonst av professor Umbridge och tidningen med Sirius Black på från Fången från Azkaban, dock så rörde den sig inte ;)
Jag trodde att det skulle vara mer att se och kanske lite större, men jaja. Det var kul att se i alla fall.

Efter det tog vi spårvagnen ut till djurgården och Prins Eugens Waldemarsudde för att titta på Lars Wallins utställning. Låt mig bara säga: Aaaaaaahhhh! Det var fantastiskt. Den ena vackra klänningen efter den andra.
Det var kul att man kunde läsa om varje klänning, när den skapades, till vem, till vilket sammanhang och vilka som har burit den. Jag blev kär i Linda Pritchars klänning som hon hade i melodifestivalen i år, den var ännu vackrare i verkligheten.
Tyvärr fick man inte ta några kort där inne men jag har i alla fall vart där och sett det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0