Sista dagen i skolan

Idag tog jag årets första dopp och det blev i svartån. Jag var nämligen med i skolans å-race idag. Jag och S bildade det enda tjejlaget bland de treor som var med och tävlade. Vi gick och köpte en liten blå madrass på Clas Ohlson innan det började som vi sedan blåste upp. Så hade vi på oss en varsin blå flytväst som jag hade tagit med, jättesnygga var vi! Det var ganska kallt i vattnet först men det blev varm väldigt fort. Vi kämpade för att vinna men det var ganska svårt att ta sig fram när det var så grunt. Fyra kom vi i alla fall ;)

När å-racet var över var det dags för å-draget då en klass i trean kämpade mot personalen i dragkamp över svartån. Självklart vann eleverna i år också och lärarna fick bada. Men man måste ju följa traditionen så det vinnande laget fick också hoppa ner i ån och bada ;)

Jag älskar att det finns massa traditioner på skolan. Tyvärr får jag inte uppleva dem något mer då allting tar slut imorgon. Men det har varit tre fantastiska år på Rudbeck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0