Vilse i staden

Jag vet att jag inte är särskilt aktiv här i bloggen, men känns inte riktigt som att jag har så mycket spännande att berätta.

Igår och idag var det inga föreläsningar så det har bara blivit plugg hemma. Lite roligare denna gången en ny kurs börjar då jag faktiskt förstår vad vi håller på med. När jag började här hade jag aldrig läst ekonomi och var helt lost de första veckorna, men nu när man kan lite så är det roligare och enklare när vi jobbar vidare och bygger på kunskaperna.

Även fast jag varit "ledig" dessa två dagar har jag inte tagit någon sovmorgon. Igår hade jag bokat in mig på tvättstugan 07.00 och idag vaknade jag 08.00 för att ringa till läkaren. Jag har haft ont i halsen i en vecka nu men ingen förkylning så jag började fundera på vad det var. Så jag åkte till vårdcentralen, tog dock ett tag att komma dit då jag inte hittade dit trots karta och vägbeskrivning. Åkte fram och tillbaka på samma väg flera gånger och kom tillslut till någon helt annanstans. Jag vet inte hur många gånger jag åkte in på mindra vägar och vände. Till slut fick jag iaf nog och stannade på någon parkering som tur nog fanns med på kartan och så jag orienterad mig därifrån och kom tillslut fram! Väl framme fick jag vänta i en timme innan jag fick träffa en läkare och det visade sig att det inte var något särskilt, bara ont i halsen som går över av sig självt, tur det. Sen skulle jag åka hem igen och tänkta att jag kunde ta vägen som var markerad på kartan, ingen bra idé... Ännu en gång åkte jag vilse och kom till andra sidan stan från där jag bor. Ännu en gång vände jag tillbaka och försökte hitta någon väg som jag kände igen och av en slump kom jag in på en väg som jag kände igen. Halleluja! Äntligen kunde jag hitta hem.

Så nu har jag fått se Skövde lite mer och förhoppningsvis åker jag inte vilse nästa gång jag ska någonstans. Men jag skyller faktiskt på dålig skyltning..

Nu ska jag plugga lite mer och sedan fortsätta göra mig i ordning. Ikväll blir det utgång med halloweentema ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0