Regnigt

Idag har det varit en lån dag. Gick till skolan vid elva och satt och pluggade i några timmar, tror det gick lite framåt i alla fall. När vi till slut gav upp dog vi hem till mig så att jag fick äta lite innen vi gick till centrum och kollade efter någon passande halloweendräkt. Kändes ju kul att gå in på BR och stå tillsammans med alla barn och titta på utklädnader, helt plötsligt kände jag mig inte så vuxen längre. Jag tror i alla fall att jag hittade en dräkt, får se om jag slår till på den. Synd att det ska vara så dyrt bara, nästan bättre att sy ihop någonting själv.

Väl hemma tog jag det lungt ett tag innan jag bestämde mig för att laga mat. Insåg dock att jag inte hade någon mjölk hemma så det vara bara att klä på sig och traska ut i regnet igen, tur att affären ligger på andra sidan vägen. I alla fall så lagade jag makaronipudding till kvällsmat. Det var första gången jag lagade ihop en "riktig" middag (förutom då M & S var här) och det var faktiskt kul. Synd bara att det tar sådan tid, haha. 

Precis när jag nästan ätit upp ringar telefonen och jag får veta att jag måste iväg och köpa biljett till en sittning innan dem tar slut. Så det var bara att klä på sig ännu en gång och traska ut i regnet. Men nu regnade det ännu mer så jag tog regnjackan då jag skulle cykla en bit, smart drag! Tur att man hade vattenfast mascara också ;)

Väl hemma satte jag mig framför teven med en varm kopp nyponsoppa och tittade på Greys anatomi innan jag tog en varm dusch och tillslut gick och la mig. Och här är jag nu och skriver detta. Nu ska jag sova. Ska iväg till skolan vid nio imorgon och det gäller att jag är pigg. Sista dagen att plugga. Jag börjar bli nervös..!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0